mandag den 13. august 2012

Pølsespaghetti

- En ret som alle børn vil elske, og de kan nemt være med til at lave den. Og som toppen af iskagen, så ta'r den ingen tid at lave. :)



Denne ret fik vi idag, og lad mig sige det sådan her: Jeg har aldrig set mine børn spise så meget! Den store på 2½ var med til at stikke spaghetti i pølsestykker, han synes det var hyle-skægt, og var ikke helt tilfreds da der pludselig ikke var flere pølser. ;)

Pølsespaghetti
(4 personer)

Du skal bruge:
  • 1 pakke af jeres fortrukne pølser. (Vi brugte dem uden skind, dem elsker mine unger nemlig).
  • En god håndfuld lange spaghettier
Sådan gør du:
  1. Skær pølserne ud i mindre stykker og stik spaghetti'er igennem dem. Det er en fordel at brække spaghettien over en enkelt gang, specielt hvis børnene skal være med til at lave dem.
  2. Læg pølsespaghettierne i en gryde med letsaltet kogende vand, og kog i ca. 8-10 min til pastaen er aldente.
  3. Spises med det samme med ketchup eller ligende til, vi fik idag en tomat-ketchup-snask-dyp til lavet af lige dele ketchup og creme fraise. Endnu et hit, synes mine poder! :)

4 kommentarer:

  1. Sikke en fin børneret. Den kan jeg godt forstå vakte lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke :) Jeg troede nu godt på de ville være glade for den, i og med det er pølser og pasta, men at de ville være SÅ glade, det havde jeg ikke forventet. Men det hjælper også meget på det, når de selv er med til at lave maden.

      Slet
  2. Ih hvor lyder det hyggeligt :-)

    Forresten, jeg kan se du bager mange cupcakes, så jeg tænker at du nok har maaange flere ideer end mig - jeg er blevet bedt om at bage 3 forskellige slags til en fødselsdag og frostingen skal have forskellige farver; der skal være nogle blå, nogle røde og nogle hvide. Har du ideer, som måske kan hjælpe mig? :S

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja.
      Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig; send mig en mail på mariaulriksen@hotmail.com - så kommer jeg med mine ideer :)

      Slet