mandag den 16. juli 2012

Marias mørbradgryde

Det ser måske super simpelt ud - det er det også, men det smager fantastisk. Har lavet denne ret mange gange før jeg fandt frem til smagén ;)

Mørbradgryde
(4-6 personer)

Du skal bruge:
  • 1 svinemørbrad
  • 1 lille løg
  • 4-5 fed hvidløg
  • Lidt god olie
  • Svineboullionterning
  • 3dl kogende vand
  • 1 fl. cremefine
  • ½L mælk
  • 1 ds. cocktailpølser
  • 1 ds. hakket tomat
  • 1 ds. tomatpuré
  • Salt, peber, paprika, karry.
Sådan gør du:
  1. Snit løg og hvidløg fint og svits det i lidt god olie.
  2. Afpuds mørbraden og skær den i små stykker og steg det med løg og hvidløg.
  3. Når mørbradstykkerne er brunet tilsætter du 3dl boullion-vand. (3dl kogende vand + en boullionterning), mælk, cremefine, hakket tomat, tomatpuré og lad det små simre i 10 minutter.
  4. Jævn retten af med meljævning eller maizena, tilsæt cocktailpølser og smag til med salt, peber, paprika, karry og tomatpure.
Servér med hjemmelavet kartoffelmos og dampet grønt. Eller måske noget lækker pasta. Her på billedet har vi fået hjemmelavet kartoffelmos og dampet blomkål til. :)

3 kommentarer:

  1. Elsker mørbrad gryde. Jeg må ved lejlighed afprøve din opskrift. Syntes dog det er lidt sjovt at du kommer karry i :-D Det har jeg ikke set før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også mørbradgryde, og elsker at mixe med forskellige krydderier. Jeg synes at karryen lige giver det sidste touch :)

      Slet
  2. Virkelig god opskrift :) tilsatte dog champignon, kan kun anbefales :)

    SvarSlet