mandag den 28. maj 2012

Reste fad


Er der noget jeg elsker, så er det rester! Dels fordi man får brugt resterne, så det ikke skal smides ud. Men også dels fordi at ting der ikke bliver lavet præcis efter en opskrift, altid er en tand bedre og lækrere end ellers!

Ta' nu dette fad spring fyldt med rester. Nogle vil synes det ser kedeligt ud, andre vil mene det ser direkte ulækkert ud. Og indrømmet - så ja, så er det da ikke den kønneste ret. Men med tanken om at man mindsker madspil med sådan en ret og at det kan godt smage fantastisk, trods grimt udseene, jamen så er det jo bare win-win.

Her i dette fad er der strimler af en rest svinesteg (tror faktisk måske det er en nakkefilet?), så er der et halvslatten løg i kvarte, halv bløde cherrytomater, majs og ærter fra frost, et glas kartofler (vi havde ingen rest kartofler, så derfor brugte jeg dette glas, som er en rest fra jul) og en dåse hakket tomat udover. Og så selvfølgelig en masse krydderier.

Ind i ovnen med hele herligheden i en 20-30 minutter ved 200 grader, og så er der serveret! Nemmere, billigere og bedre mad, MED top-god samvittighed fåes ikke! :)

4 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER også at lave rester! Jeg har altid en dag i min madplan hver uge, hvor man laver restemad. Der synes jeg dog wok'en er helt eminent. Så kan man krydre med forskellige ingredienser *GG* Men der findes heller ikke noget bedre end sådan et "restefad" i ovnen.

    Så velbekommen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, godt at høre jeg ikke er den eneste der elsker rester :P Men ja, jeg er mere ovn-fad typen - mest af alt fordi det er dejlig nemt med to børn ;) Hehe. Og min kæreste hader grønsager, det få grønsager han spiser, så wok er næsten udelukket når han er hjemme desværre :( Men vil da lige ha' det i mente næste gang jeg har rester! :)

      Slet
  2. Jeg synes det ser lækkert ud :)

    SvarSlet