søndag den 15. april 2012

Rice Krispies Cupcakes med vanilje mousse


Disse cupcakes lavede jeg samme aften som mine påske cupcakes - derfor er toppingen og tyllen der er blevet brugt, nøjagtig den samme! Jeg bagte nemlig en halv portion alm. vanilje cupcakes, og så fik jeg afprøvet en idé jeg længe har haft - om at tilsætte lidt rice krispies til en vanilje dej og se hvad der kom ud af det. Hvis jeg selv (og mand og børn) selv skal sige det, blev det ret godt! De bliver lidt lækre karamel agtige, men på samme tid lidt knasende! Jeg (læs: vi) synes det var en skøn kombination! Du kan se påske cupcaksne HER. Toppingen er som sagt selv samme som på påskecupcaksne, og det var Dr. Oetkers brevmousse med vanilje.

Rice Krispies Cupcakes
(ca. 12 styks)

Du skal bruge:
  • 240 ml lun mælk
  • 175g mel
  • 2 tsk bagepulver
  • 113g smør
  • 200g sukker
  • 2 æg (stue temp.)
  • 2 tsk vanilje
  • Et par håndfulde rice krispies

Sådan gør du:
    1. Mel og bagepulver blandes i en skål.
    2. I en anden skål piskes smør og sukker sammen. Æg piskes i et af gangen. Tilsæt herefter vaniljen og herefter melblandingen. Pisk kun til det lige er blandet.
    3. Tilføj herefter mælken stille og roligt i mens du pisker. Du skal piske til det er godt blandet og dejen er glat.
    4. Tilføj rice krispies og rør kun til det er blandet. Du skal bruge ca. 3-4 håndfulde.
    5. Fordel dejen i forme - ca. 2/3 op.
    6. Bages ved 190 grader i ca. 18-20 minutter. Prik i dem med et træspyd for at være sikker. Er der krummer på, er de ikke færdige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar