torsdag den 19. april 2012

Mandel-chokolade cupcakes med chokolade mousse


Det er nu godt nok noget tid siden vi fik disse lækre basser, men i skal da ikke snydes for opskrift og billeder! De var virkelig lækre!

Chokolade cupcakes
(12 stks)

Du skal bruge:
  • 200g smør
  • 4 spsk kakao
  • 150g sukker
  • 3 æg
  • 1 spsk. vaniljesukker
  • 1 pose mandelmel fra Dr. Oetker. (50g)
  • 150g hvedemel
  • 1½ tsk. bagepulver
Sådan gør du:
  1. Smelt smør i en gryde, tilsæt kakao og rør godt rundt. Tag gryden af blusset.
  2. Pisk æg, sukker og vanilje skummende hvidt i en skål.
  3. I en anden skål røres hvedemel, mandelmel og bagepulver sammen og rør det forsigtigt i æggemassen.
  4. Vend nu kakaosmørret i som det sidste, og fordel dejen i bageforme.
  5. Bages i ca. 20-25 minutter ved 170 grader - men husk at tjekke det løbende om de er klar.
  6. Afkøles på en rist og derefter er de klar til pyntning.


Moussen jeg har ovenpå er fra Dr. Oetkers skønne mousse blanding. Og du kan se hvad jeg synes om dem alle HER. Jeg må dog indrømme at denne med chokolade klart er min favorit, og jeg er ikke bleg for fremover at have et par af disse lækre breve liggende til en hurtig og nem topping på cupcakes! Den er møg-lækker!

Disse cupcakes blev tyllet med en ganske alm. rund tyl og pyntet med "konfetti" krymmel fra Dr. Oetker. Er blevet vild med det komfetti krymmel - det pynter dælme godt! :) Muffinsformene er faktisk også fra Dr. Oetker, og jeg er bare vild med dem. De holder form og farve godt - så tror snart jeg skal have fyldt lageret ud med flere af deres skønne forme!

2 kommentarer:

  1. De ryger da lige på huskelisten - chokolade kan man aldrig få for meget af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gør det :)Og nej det kan man nemlig ikke :)

      Slet