torsdag den 23. februar 2012

Pandekagedag 2012


I tirsdags var det jo pandekagedag, og derfor fik vi - som så mange andre - pandekager til aftensmad! Og det var noget der faldte i god jord ved alle herhjemme, og specielt min datter Sofie på knap 1 år sad og guffede i sig af lækre søde pandekager. :)

Herhjemme er pandekager altså bare = MED IS! Så det fik vi ;) Plus et par klatter marmelade. Mums siger jeg bare. Ikke særlig sundt, men det smager bare SÅ godt, og det er så sjældent vi får pandekager, så det går vel nok også.

Pandekagerne kan jeg ikke tage æren for, for det er en af de få ting jeg indtil videre har erfarret at jeg bare IKKE kan finde ud af at lave. Så dem har min dejlige kæreste lavet, og de smagte super skønt.

Han brugte denne opskrift:

Gammeldags pandekager, opskrift til 2 pers.

Du skal bruge:
  •  125g mel
  • 3dl mælk
  • 2 æg
  • 1 tsk salt
  • 2 spsk sukker
  • Fedtstof til stegning
Sådan gør du:

  1. Rør det hele godt sammen i en skål.
  2. Opvarm fedtstoffet på panden og steg pandekagerne en efter en.
  3. Serveres varme - og gerne med is. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar